vrijdag 31 mei 2013

Dahag uitlaatservice

Nou zo zit je bij de uitlaatservice en zo niet meer.
Ik heb hier wel regelmatig foto's laten zien van mijn matties en van Remco die met mij ging lopen, maar Remco heeft een andere baan en sinds een paar weken had ik dus een andere uitlater; Joyce.
Tegelijkertijd met deze wijziging was er ook een nieuwe bull terrier in de groep gekomen en vandaag had ik daar een soort van serieuze aanvaring mee.

Het is jullie misschien nog nooit opgevallen maar ik kan best wel een beetje opdringerig zijn.
En als je niet van me gediend bent dan moet je dat dus echt HEEL duidelijk zeggen.
Anders ga ik namelijk gewoon door.
Beetje pesten.
Beetje narren.
Ik word niet lelijk of dominant maar ja, ik ben mij er wel eentje.

Nou.
Lang verhaal kort; die bull had er vandaag ff geen zin in.
Ik dacht; zeg maar nee dan krijg je er 2 en Hoppa; meneer  hangt in mijn oor.
Nou dat bloedt natuurlijk lekker (was gelukkig niet door) dus terwijl de baas nietsvermoedend thuis de boodschappen staat uit te pakken, kom ik met een bloedende kop thuis.
En ja, toen kwam het hoge woord eruit; Joyce vond het niet meer verantwoord om mij (en/of hem) mee te nemen.
Op vrijdag zorg ik voor teveel opwinding in de groep.
En op woensdag zijn sommige honden bang van me.

De baas begreep dat ze voor de groep koos maar dit zuigt natuurlijk wel.
Helemaal omdat ze vanaf september eerder de uren wilde uitbreiden dan inkrimpen.

Hmmm.
Matigjes enthousiast over vandaag geef ik toe.

3 opmerkingen:

  1. Nee, Thorgal, jij opdringerig? Nou, dat vindt Sara helemaaaal niet hoor. Balen dat je nu niet meer met het groepje mee kan. Even verder zoeken, misschien zijn er meerdere hondenuitlaat groepjes? Succes daarmee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja een Saarloos is natuurlijk ook niet zo maar even een hond ,al wordt dat vaak wel beweerd.Wij zijn aan ze gewend,maar voor gemiddelde hondenvolk zijn ze toch lastig.
    Zijn ook al verschilledne in dagopvang begonnen en als ze dan ouder werden ging het niet meer.Een
    Saarloos wordt ouder,slimmer en handiger en meeste andere honden groeien daarin niet mee en begeleiding kan dat gewoon niet aan.
    Wel jammer.Hoop dat er andere oplossing komt.Iemand in de buurt met 1 hond of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Thorgal, wat ontzettend rot voor jou en voor de baas! Ik weet het goed gemaakt: als jij nou eens snel die laatste ontwikkeling naar volwassen/evenwichtig maakt (lijkt Doerak ook te lukken, dus wat let je?) en jouw baas houdt nog even vol (tante hier heeft ook wel gewanhoopt) dan komt het vast allemaal goed. Gewoon een kwestie van volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen