dinsdag 19 maart 2013

Ik zei het toch

Stelt u zich even voor.
20.00 uur gisteravond.
De kinderen zijn net thuis van de judo. Fietsen moeten door het huis heen naar de schuur, jassen worden overal neergesmeten, de ijskast wordt opengerukt voor eten en drinken en de baas roept ondertussen tegen de grote baas:
Ben jij bijna klaar want wij moeten over een paar minuten weg?
Jaha, zegt de grote baas van boven terwijl hij rustig op bed televisie ligt te kijken.

De baas gaat DE tas pakken.
In die tas zit een apporteerstaafje (niet dat ik dat doe, maar de baas zegt dat het om het idee gaat), een handdoek waarop ik PLAATS moet oefenen, de huiswerkkaart en een floss.
Zo nu en dan zegt de juf: pak je speeltje en even achteruit spelen
(say what?;
ik moet naar de baas komen en niet andersom.
O!)

Daarnaast gaat ze wat van dat gedroogde vlees klein maken EN.....*tromgeroffel*.... snijdt ze wat stukjes kaas af.

Die kaas en dat vlees gaat ze vast in haar jas stoppen.

De kinderen zijn ondertussen tv aan het kijken/naar de wc aan het gaan/hun tas naar boven aan het brengen, kortom, NIEMAND heeft meer oog voor dat pondje kaas op het aanrecht.

Jaha.
Was echt waar.

Dus.

ROBBERT, je moet NU naar beneden komen, riep de baas terwijl ze mij in mijn nekvel onder de tafel uit sleurde, want hij heeft de kaas gepikt.

Ik deed ondertussen verwoede pogingen die zo ver mogelijk mijn keel in te laten glijden maar dat viel nog niet mee met een grote baas die schrijlings over me heen stond en mijn kaken van elkaar probeerde te halen EN een baas die ondertussen met een theedoek (die kaas was nogal slijmerig geworden zeg maar) de kaas uit mijn mond poogde te halen.
Pak een stok, zei de grote baas.
Pak een stok? zei de baas.
Ja een pollepel ofzo.
Duwt de baas hoppa ff een pollepel dwars door mijn bek!

Serieus.
Dit ging niet goed.

Door al dat gesjor aan die kaas, brak ondertussen bijna de helft af.
Gotcha zei de baas die dat gelijk in de vuilnisbak mieterde.

Nou ja, om een lang verhaal nog enigzins binnen de perken te houden; uiteindelijk hebben ze de rest van de kaas ook uit mijn bek weten te halen.

BA LEN!!

Ondertussen waren we toch mooi zo'n 10 minuten verder, ging iedereen opeens in hoog tempo schoenen en jassen aan doen en u begrijpt dat de verwachtingen over het niveau van de training na dit voorval, aan een vrije val waren begonnen.

Terecht!

We waren maar met zijn 3-en en de andere 2 honden deden alle oefeningen LOS.

Ik zweer het je.
Die zijn echt dom.
HEEL de les los en dan gewoon bij de baas blijven.

Terwijl er naast ons hele gezellige puppen los aan het spelen waren.
Of dat ze ook naar de konijnen in de bosjes aan de rand van het veld hadden kunnen zoeken.
De doos met spulletjes van de juf omver hadden kunnen gooien.

Ja dus toen moest ik dat weer helemaal in mijn eentje doen, zodra ik los was.

Ik had wat moeite met de AF gisteravond maar daarna zei ze BLIJF en dat was dus voor mij het startsein van bovengenoemde activiteiten.

Wat ik sinds gister ook pas doorhad; de baas van Sumo heeft rete lekkere worstjes in haar zak.
Dus zodra we PLAATS gingen oefenen, ging ik gewoon naar het kleedje van Sumo in plaats van (ja vind hem zelf ook leuk) dat van mij.

En bij de HIER oefening,  ging ik gewoon lekker op de baas van die border af.
Of op de juf.
Ja dat was een foutje, want die ving mij op en pakte mijn riem.
Toen riep de baas heel vrolijk; THOOOOORGALLL, HIERRRRRRRR en vloog ik toch maar samen met de juf op de baas af.
De grote baas die vanaf de kant één en ander bewonderde, zei dat ze bijna los van de grond kwam.

Affijn.
We hebben nog een paar weken maar de baas zegt dat ik dat hele diploma never nooit niet ga halen.

Ik ben bang dat ze voor deze keer wel heel erg gelijk heeft.

1 opmerking:

  1. Snappen ze dan niet dat jij pas dat diploma gaat halen als jij WEL de KAAS mag opeten? Kijk, als het nou terug in de koelkast zouden leggen, maar nee hoor, zo de prullebak in. Pffff, tja, nee, ik snap dan echt helemaal waarom jij dan misschien even iets anders reageert op de cursus dan de gemiddelde labradoodle.....

    BeantwoordenVerwijderen