dinsdag 8 januari 2013

Hop, hop, hop, paardje in galop

Ik geloof dat ik vandaag ff niet zo handig bezig ben geweest.
We lopen dus te wandelen in het Kralingse Bos. Nothing on the hand.
De baas maakt me los nadat een hardloopster me gepasseerd is.
Nou ja, hard. Ehhh, loopster.
Niet dat ik er achter aan ga, maar meer om haar gerust te stellen.
Affijn.
De baas doet 1 stap naar voren en ik kijk ff achterom.
Raast er dus in volle galop een paard langs, op het ruiterpad naast ons.
ZOOOO!
Serieus. Ik kon mezelf niet bedwingen.
Voor dat ik het wist had ik al een sprint ingezet. De baas riep me wel, maar ik was even met andere dingen bezig.
Godverpielekes.
Scheelde niks.
Ik ging me er een partij hard vandoor.
Maar idd.
Net niet.
Ik wandel met mijn tong op half 7 terug naar de baas die me bij zich riep en toen maar dacht we gaan mooi even een doorsteek maken naar de andere kant.
Jongen, nog geen minuut later, zij maakt ff een foto van deze goochemerd die het vanwege al het tumult maar hogerop had gezocht, hoor ik hem terugkomen!
Ik er op af en de baas vloekend en tierend achter me aan.
Die ruiter was ondertussen gestopt en ik danste er blaffend omheen.
Ik wist eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik nu moest doen want ik was nog nooit zo dicht bij een paard geweest, maar ik was aardig bezig.
De baas 100x sorry zeggen en ondertussen mij met gedroogde biefstuk naar de kant lokkend.
Heeft u hem? riep die vrouw nog een keer achterom.
De baas had nauwelijks ja gezegd of ze gingen er dus weer in galop vandoor.
ZOOOO!
Ja.
Maar dit keer hing ze dus met haar hele gewicht aan mijn riem.
Ja.
Maar nou komt het.

Dit is niet goed, zei ze tegen de grote baas.
Dit is wachten tot het een keer fout gaat.

Mensen, ze hebben het over een correctieband.
Help!

3 opmerkingen:

  1. Oeiii!!! Dit is echt linke soep jongen! Hoe dan ook, je zult moeten leren dat er momenten zijn dat je GEWOON MOET KOMEN als de baas roept; linksom of rechtsom! Anders wordt het een leven aan de lijn, en dat is geen leven voor een beetje hond, geloof me. Ook voor de baas is de lol er dan wel af hoor. Dussss....werk aan de winkel! Sterkte allemaal!

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ruiter had denk ik ook nog nooit van regels voor buiten rijden gehoord.Voetgangers en andere ruiters ten alle tijden in stap passeren.Zag het zondagmiddag ook weer op druk strand gebeuren.2 paarden in volle galop dwars tussen de mensen en honden door .Was ik even blij dat we toch besloten hadden boven langs te gaan.Rana gaat dan ook beslist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat in de zomer ook nog kan gebeuren is dat hij aan de overkant van een sloot koeien of ander vee ziet en dan dwars door de sloot de wei in gaat. Voor je bij hem bent heeft hij al de hele boel op stelten gezet. Mijn Saartje deed dat twaalf jaar geleden, evenals in het Kralingse Bos achter een paard aan rennen. Als je in de verte mensen op rolschaatsen ziet aankomen maak hem dan snel vast, want een rolschaatser kan niet snel stoppen of vlug opzij gaan. Zoals Biwonka van mij recht op een rolschaatser afgaat ipv ervoor opzij te gaan is bepaald onhandig. Wordt je hond wat ouder dan gaat hij wel beter luisteren, hopenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen