zaterdag 5 januari 2013

Standaard conversatie met andere hondenbazen

Zo, het is dat ik u erbij zag lopen anders had ik toch gedacht dat daar een wolf liep.
Maar meestal gewoon:
Zo dat lijkt wel een wolf zeg.
Of:
Is dat nou zo'n wolfhond? Zijn die wel legaal? (van een pitbull eigenaar trouwens).

Vanochtend stonden er een man of 6 omgedraaid op de parkeerplaats toen ik met de baas terugkwam van de wandeling.
Mevrouw, is dat nou zo'n Oost-Europese wolf of een Saarloos?
Een Saarloos.
O maar deze is niet bang.
Nee, deze is heel vrij.
Zo jongens, moet je dit zien.
(ik was her en der wat likjes aan handen aan het geven en ging toen midden in de kring die zich ondertussen om mij gevormd had zitten).
Kijk nou joh, ik kan zo mijn hand op zijn kop leggen. Zo die is echt groot.
Hoe oud is die mevrouw?
Bijna 14 maanden.
Zo, hoor je dat? Bijna 14 maanden. Daar is toch vrij recent nog een wolf doorheen gegaan?
Nou vrij recent, voor zover ik weet een jaar of 50 geleden.
Zo jongens, hier is dus 30 jaar geleden nog een wolf uit Artis doorheen gegaan.
Uit Blijdorp.
Zo hoor je dat. Niet te geloven he. Hij lijkt echt op een wolf maar ja daar is dus pas nog een wolf uit Artis doorheen gegaan.

Geen idee waarom maar op dat moment zei de baas Goedemorgen en deed mij de auto in.

2 opmerkingen:

  1. Hahaha, nou ik krijg wel eens wat te horen, maar zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat mensen het erg stoer vinden als grote "boze" wolf Thorgal aan de handjes gaat likken. Dat zal Sara niet doen hoor, die blijft toch echt het liefst uit de buurt van vreemden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar. In het begin vond ik het nog wel leuk, al die opmerkingen "wauw dat lijkt wel een wolf" en elke keer weer uitleggen dat dat klopt maar soms word ik het zat. Gisteren nog een mevrouw in het bos: "goh, echt wolvenbloed? Moet ie dan geen muilkorf om?"

    BeantwoordenVerwijderen