zondag 6 mei 2012

WWW; waterwerkweigeraar

Mensen, ik ben koud één dag terug en ik moet alweer aan de bak.
Een waterwerk dag voor 'vreemde honden' in 't Twiske.
Normaal gesproken trainen ze hier met newfoundlanders om drenkelingen uit het water te halen en nu moest ik dat ook gaan doen.

Say what ?!?

Ik dacht dat ze een geintje maakten maar toen ze me dat zwemvest om gingen gespen begon me iets te dagen.
Drenkelingen redden me hoela.
Waterwerk betekent gewoon dat je het ijskoude water in geflikkerd wordt en je dan jezelf maar moet zien te redden!
Nog zo'n fijne oefening.
Of ik even uit die boot wou springen.
Nou ik dacht het niet.
Ik zweer je jongen.
Toen ik mijn twijfel kenbaar maakte, donderden ze me gewoon overboord!
Nou dat apport ding liet ik lekker liggen, ik speerde als een dolle naar de kant.
Affijn, terwijl ik vlak voor de 2e oefening uit mijn zwemvest ontsnapte en dat terrein over rende, bleken mamma en Devi van een afstandje de boel gade te slaan.
Ik mag wel zeggen dat toen by far het beste deel van die hele waterwerk dag begon.
Yes! Van links naar rechts: Devi, ikke en mamma.
Lekker dollen met mijn zus (die trouwens verdacht lekker rook zodat ik er ook maar een paar keer ehhh, bovenop gedoken ben om in water termen te blijven).
O en ik kon eindelijk ook weer eens knuffelen met Danielle!
Naast haar zie je trouwens Robert met Leffe die we stom toevallig tegen kwamen.
Begin ik daar zo'n beetje als enige Saarloos, zijn we opeens met zijn -tiggen. We vielen toen wel een beetje op ja.
Wat trouwens ook op viel, dat ik dus al even groot ben als mamma!
Nee en dan komen we dus ook nog de vader en moeder van Michel tegen!
Gekkenhuis mensen.

Affijn, na een tijdje moest ik er weer aan geloven.
Hier was het dus de bedoeling dat ik VAN de kant AF naar de baas toe zwom in die boot.
Nou, ik hou heel veel van de baas, maar ik hou ook heel veel van vaste grond onder mijn voeten.
Ik zwom dus NAAR de kant en VAN de baas AF.
Bekijk het maar ff lekker.
Jongens, mag het nou over zijn?

De baas zei dat het met warm weer misschien wat beter was gegaan.
Tuurlijk baas.
Tuurlijk.

P.S. de grote baas had gister 2 hangsloten op de bench gedaan.
Daar ben ik dus doorheen gebroken.
Jongen, ik ben dan misschien niet de beste waterwerker maar als je nog een Houdini Saarloos nodig hebt; I am your man!
Laters!

3 opmerkingen:

  1. Nou Thorgal, ik zie jouw vrouwtje ook niet in het water liggen. Wel zo'n jasje aan, maar poedelen ho maar. Groot gelijk jongen, ik zou het ook niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was erg leuk om Thorgal weer te zien. Hij wordt echt een hele mooie grote reu :) Vooral dat hij elke keer kwam knuffelen was wel erg leuk!
    Maar ondanks hij niet helemaal deed wat de bedoeling was heeft het wel goed gedaan hoor. Hij doet het toch mooi wel even dat zwemmen in het koude water. Ik denk dat er maar weinig Saartjes zijn die je nadoen!

    En Thorgal, succes met de bench! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doerak zegt:

    wahaaaa.... hangsloten...
    Je weet toch... een Saarloos loopt niet in twee hangsloten tegelijk!

    http://www.hangslotje.nl

    BeantwoordenVerwijderen