zaterdag 5 mei 2012

I am back en hoe!

Mensen dit gaat wel ff duren dus als je haast hebt, niet aan beginnen!
Afgelopen zaterdag gaan ze dus opeens die doos die al weken achterin de auto ligt, naar binnen slepen en daar halen ze allerlei dingen uit.
Ze gaan schuiven en schroeven en ik doe nog een poging de boel te saboteren, maar toen puntje bij paaltje kwam bleek het gewoon een nieuwe bench te zijn!
Ik dacht nog, wat is er mis met die ouwe?
MAAR....
Het was een bench voor IN DE AUTO.

Krijg nou tandjes.
Ik mocht toch altijd op de achterbank?
Nou.
Those days are over.
Ja en dat niet alleen, maar ik moest EN in de bench EN gewoon ff naar Zuid-Frankrijk in de bench.
TWAALF uur onderweg!!
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?

Ok ok.
we stopten om de 3 uur.
EN er lag 1 van de kinderen bij me in de achterbak.
Maar toch!

Jaha.
Totdat ik dus begreep dat het een ruil was.
Want kijk.
Deze foto is dus van boven genomen.
Vanuit de vide van hun slaapkamer zeg maar.
Waarnaar dus een trap loopt.
Zonder traphekje.........
Voelt u hem al aankomen?
En ziet u ook dat het de bedoeling is dat ik dus ZONDER bench gewoon daar op dat kleedje ga liggen.
Ha!
Dacht het niet.
Neehee.
Ik IN de auto IN de bench.
Ik BUITEN de auto mooi bij hun op de slaapkamer slapen!

Nou ja ok zeiden ze toen.
DOM!!!!!!

Affijn, de volgende dag gingen we dus bij Lenny eten.
Dat bleek zo'n beetje het thema van deze vakantie te zijn;
Bij Lenny of met Lenny eten.
Ja maar bij Lenny bleek dus ook de hele Haagse familie te zijn (+ Sumo + Floor) en de hele Lyonese familie.
Totaal 17 man en 2 honden!
Ja en 3 keer raden wie er dan in de zeikende zeikregen buiten moesten blijven?
Sumo en ik!
En kijk ze hier eens lekker gezellig met elkaar eten!
Stelletje aso's.
Ik bedoel maar. Het had best een beetje geregend namelijk.
Affijn, wij gaan dus een wandelingetje doen.
Die kinderen waren van dat binnen zitten een partij vervelend geworden!
Vooral tegen mij.
Nou, ik had het ook mooi gehad dus ik heb die hele Morten eens mooi op zijn rug gelegd.
Rot jong.
Gelukkig klaarde de lucht toen op en toen zijn we met zijn allen, eindelijk, een beetje gaan chillen op Lenny's voorterras.
Nee, maar dan die volgende dag.
Gaan ze gewoon een beetje lumber jack spelen.
Ik zweer je man!
Bomen omzagen.
Hakken. Stenen en weet ik wat nog meer versjouwen.
Het was LEUK!!!
Ik heb heel goed meegeholpen met de takken op 1 hoop gooien, alleen was het jammer dat de baas altijd precies de verkeerde kant uitliep met de tak die ik nou net in mijn bek had.
's Avonds thuis heb ik eerst een paar padden opgevroten (waar ik die nacht nog behoorlijk ziek van ben geweest dat was wel jammer ja) en toen ben ik eens even het leven in Frankrijk gaan overdenken.
Gezellig man! Constant tussen de 10 en 20 man om me heen die moeten lachen om alles wat ik doe.
En gast!
Bij de bazen op de kamer slapen!
Ik kan het iedere avond gewoon nog bijna niet geloven.
Kijk.
Nog een pluspunt; gewoon een stukkie lopen en klimmen en ik ben dus bij mijn eigen waterwerk terreintje.
Ja wij staan hier ff bewonderend te kijken,
Hoe de baas dus met een halve schroef, rechtsomkeert en linksgedraaid dat water induikt.
Bam jongen!
Nee ik niet nee. Ik vond het een pietsie te koud.
Ja wat kan ik verder nog vertellen.
Ze zijn nog naar een marktje geweest en wezen kanoën en Len d'r bril is nog gebroken en er was zelfs een franse meneer die zag dat ik een chien de loup Saarloos was maar ja de grote baas zijn frans is nog rotter dan het mijne, dus dat was een heel kort gesprek zeg maar.
En o ja.
Er most weer gegeten worden.
Man, we konden zo de Beau Monde in.
Ja die terug reis was minder, maar ik lig eigenlijk best aardig en ik moet zeggen, die dagen waren nogal ehh, intensief, dus een beetje uitrusten was ook zo'n slecht idee nog niet.
Nee maar dan de avond dat we thuiskomen.

De baas gaat gelijk als een gek uitpakken en wassen en weet ik nog wat en na een paar uur zegt ze tegen de grote baas; "Doe jij hem zo in de bench, ik ga vast naar boven".

Ho even, DOE JIJ HEM ZO IN DE BENCH??
Ja maar zo zijn we niet getrouwd.
Ik ben onder groot protest de bench in geduwd en heb zo staan te krabben en slaan tegen die zijkant dat de baas zelf na 5 minuten kwam kijken en toen nog heel naief dacht dat ik moest plassen of zo.

Ja niks plassen. Ik wil mee naar boven.
Dus zij duwt me die bench weer in, ik hoor haar boven zeggen dat ik er, geloofde ze wel erg aan moest wennen, ik denk; krijg de tandjes.
Ik ram op volle kracht tegen die bench, wurm me door de aldus onstane opening en loop op mijn dooie gemak de trap op naar boven.

In de slaapkamer aangekomen kijk ik in 4 hele grote ogen maar ik deed net of ik gek was en ging de boel daar eens goed checken.
Nou het daarop volgende uur heeft de grote baas dus met mij beneden gezeten en geprobeerd of ik dan alstublieft uit eigen beweging die bench weer inwilde.
Ha.
Ik had net 12 uur in die bench liggen bijkomen.
Ik had de tijd.

Dus na een uur of zo is hij me voorbij geglipt en heeft het traphekje HEEL stevig dichtgedaan en gewoon die trap op he!
Toen heb ik nog diverse pogingen gedaan met een aanloopje OVER het traphekje te springen danwel via de spijlen aan de zijkant van de trap er gewoon tussendoor te springen (die truc heb ik van de katten), maar helaas.
Ik heb horen smoezen dat ik vanavond die bench weer in moet, nou ze doen hun best maar.
Wordt vervolgd!

7 opmerkingen:

  1. Doerak zegt:

    Yo
    Ik heb je wel gemist. Ze liggen hier in een deuk van het lachen om het feit dat jouw tweevoeters er in zijn gestonken. Mij is dat nooit gelukt, hoe lief en beeldig en zielig en schattig en aandoenlijk en zielig en onderdanig en eenzamig ik ook keek.
    Ik heb zelfs mijn bench gesloopt maar het is me niet gelukt.
    Nu een kwestie van doorzetten. Zo'n hekje kan nooit lang bestand zijn tegen ons Saarloos brein ( en onze "saarloospowerrrrrrr" natuurlijk.) en dan kan je gewoon weer gezellig op het bed slapen.
    Of.... Ze komen beneden bij jou slapen!!!
    Ook gezellig !
    Suc6 en blij dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doeraaaaak! Man.
      ik heb ze tuk jongen, ze weten nog half niet hoe tuk!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Wat ben je toch een beauty, Thorgal! En zo fotogeniek...... Net als die grote baas van je. Laat zich ook van zijn beste kant zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zit jij nou heel subtiel de grote baas te dissen?
      Goed gedaan :)

      Verwijderen
  3. Zo jongen, dat ziet er goed uit! Ja, lachen, met die slaapplekken; denken je baasjes dat zo'n uitzondering wel effe kan voor een keertje: ha!! Gewoon volhouden en precies wat Doerak zegt, zo'n suf hekkie sloop je er ook nog wel een keer uit. Maar hoe zit dat met al die lange tafels vol heerlijk eten?! Heb je daar geen initiatieven ontplooid? Volgens mij ben je al hoog genoeg om, net als ik, éven met je kop over de tafel te vegen en, ja, als er dan iets in je bek blijft hangen, kan jij daar niets aan doen, toch? Had ik bij moeten zijn, had ik je het voor kunnen doen. :-)
    Gezellig dat je weer op honk bent.
    Succes met het veroveren van je nieuwe slaapplek!

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat dus een beetje jammer is, is dat ze daar allemaal nogal van het kordate zijn. Zodra ik bij een tafel in de buurt kom gaat iedereen met zijn ellebogen wijd zitten en met zijn knieen naar buiten. Ziet er behoorlijk stom uit maar is helaas wel effectief. En je zou denken dat er dan bij die kleintjes wat te snaaien valt maar die trekken me ook gewoon aan mijn nek van de tafel af. Nog volop ruimte voor ontwikkeling wat mij betreft. Ga hier eens goed over nadenken.

      Verwijderen