donderdag 31 mei 2012

Kind & Hond II

Ja hoor, het was weer woensdag gisteren; Je weet toch; mijn extra-school-dag!
Hier krijgen ze allerlei uitleg over hondentaal.
Hoe ze konden zien dat wij boos zijn. Of bang. Of boos en bang. Of neutraal.
Ja en bij mij is dat dus niet zo moeilijk te zien. Maar hoe zie je dat bij een hond waar je nauwelijks ziet waar de voorkant is (Commodore). Of waarvan je je afvraagt of het wel een hond is en geen cavia (Pekinees).
En ze zaten een partij te slijmen tegen de juf!
Nee, op de hond afrennen mag niet.
Ha!
Nee, over de hond heenhangen mag ook niet!
Nou, de baas heeft ze hier in de auto nog eens flink over toegesproken want wij kunnen wel tig voorbeelden opnoemen daarvan.
Dat gaven ze overigens ook grif toe.
Maar zeiden ze; Thorgal is zo schattig dat we gewoon niet van hem af kunnen blijven.
Ik geloof dat ik denk dat ik zeker weet dat ik binnenkort nog VEEL meer brokjes kan scoren!

Affijn.
Omdat 3 kinderen op 1 hond wat veel werd, mocht dat chickie met de hond van de andere juf oefenen.
Maar ja, de baas zag het al; die deed (over het algemeen) precies wat ze hem vroeg.
Hij liet de bal los als ze los zei.
Pff, had hem toch minstens 1 brokje kunnen opleveren.
Ging uit zichzelf al zitten.
Pff, nog een brokje.
Terwijl ik....
Ik deed puur het HOOGST nodige.
En dan nog alleen als ze het heel lief vroegen.
En er minstens 2 frolicjes tegenover stonden.
Voor de rest vrat ik het gras op.
Kauwde ik op de riem.
Keek ik naar de baas die aan de kant zat.
Ging ik op mijn gat liggen en wilde ik niet meer overeind komen.
Vera zei dat ik zat te klieren en dat ze volgende week hoogstens 3 keer achterelkaar met mij moesten oefenen want dat ik het anders toch zou vertikken.
Kan niet anders zeggen; die heeft er verstand van!

3 opmerkingen:

  1. Nostalgie met een tikje leedvermaak naar jouw baasjes. Niet te veel hoor, want het is hier nog niet veel anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doerak zegt:
    Yo Thorgal,

    Wat het ook altijd goed doet is je brokjes gewoon weigeren als ze weer zo nodig met je op cursus willen. De verwarring op die koppen... Priceless!!!
    En het mooie is: dan gaan ze op zoek naar dingen die NOG LEKKERDERERER zijn: Fricandellen, rookworst....
    dat is pas feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en vooral ook goed om de kinderen te leren om op de juiste manier met de hond om te gaan. Is dat een speciale cursus? Tja, wat Thorgal betref, dat is natuurlijk geen GEWONE hond, laten we wel wezen, daar staan Saarloosjes ver boven. Bij Sara is het net omgekeerd. Thuis staat ze mij aan te kijken of ze water zie branden als ik haar iets vraag om het tijdens de cursus gewoon goed te doen alsof ze zeggen wil, tja ik kan het natuurijk wel ik doe het alleen als ik zin heb. En op cursus wil ze gewoon aan die andere honden laten zien hoe slim ze is. Beetje een opschepper hoor, die Saar.

    BeantwoordenVerwijderen