woensdag 27 juni 2012

Functioneringsgesprekje

Ik en de baas zijn nu zo'n half jaar bij elkaar en ik vond het wel eens tijd voor een korte evaluatie.
Zo is het natuurlijk fijn om de pluspunten te benoemen maar in iedere relatie zijn wel wat verbeterpuntjes.

Om met die laatste dan maar te beginnen.

1. Die bank he!
Jullie weten van mijn grote frustratie en ik moet helaas constateren, dat ze daarin voor geen centimeter toegeven.
Wat me al wel lukt is er heeeel zachtjes opstappen (vette tip: bij voorkeur als ze aan het stofzuigen is want dan hoort ze je niet) en als ze dan op je af komt, zachtjes zwiepen met de staart. Ik zie dan toch een heimelijk, krullend glimlachje.

2. Het opbouwschema van het alleenlaten is mij wat te voortvarend.
Zo is ze van een half uurtje naar een uurtje gegaan.
En toen dus naar 2 uur.
Ho!
Daar had ik graag nog een stapje tussenin gezien.
Zij denk ik ondertussen ook, want er zit bijna geen verf meer op de tussendeur.
Ik vond die juich stemming van Hij kan best even alleen, dan ook ietwat voorbarig.

Nou de pluspunten dan.
Ik ben dus maar mooi van die bench af mensen.
Na die vakantie in Frankrijk heb ik serieus mijn poot stijf gehouden en YES! de bench is dus weer opgeruimd in de kelder.
Pluspuntje voor  haar vermogen tot samenwerken.

Ik vind dat IK ook qua contactuele eigenschappen flink gegroeid ben.
Representatief optreden.
Gefundeerde overtuigingskracht.
Soepelheid en flexibiliteit in contacten.
Allemaal goed.

Verder vind ik zelluf mijn grootste persoonlijke vaardigheid; initiatief nemen en inzet tonen.
Ik ga dus niet in een hoekje zitten wachten tot de baas tijd voor me heeft, nee, ik verzin zelf wel iets.
Het telefoon hoesje van de grote baas opvreten.
De kruiden in de tuin aan nadere inspectie onderwerpen.
De enige kabel die ze hebben van de laptop, doorkauwen.
Jongen moet jij eens zien hoe snel er beweging in zit.
Of je gaat lekker naar buiten. Of je krijgt een enorme kauwstaaf om je lusten op bot te vieren.
Hoe dan ook, win-win.

1 opmerking:

  1. Ha Thorgal,
    Ik zie in je verslag van het functioneringsgesprek dat je toch nog redelijk tevreden bent over je baasjes. Ik begrijp eruit dat je het nog wel een tijdje wil proberen met hen. Beestachtig goed van je hoor! Blijf volhouden met de bankperikelen, ze draaien echt wel een keer bij!!! Goed van je dat je niet meer in de bench hoeft, zo ver ben ik nog niet.
    Hou vol, je bent een voorbeeld voor mij!
    Groetjes en een poot van Sara

    BeantwoordenVerwijderen