dinsdag 17 april 2012

Puberklas

Nou mensen, gisteren ben ik dus naar de puberklas van de hondentraining gegaan maar dat viel nog niet mee.

Om te beginnen zijn we nu later en is er dus op het veldje waar wij trainen al een puppy cursus geweest. Maar ik mag dus eigenlijk helemaal nergens aan ruiken. Nou dat gaat dus al niet werken.
Dan.
Moet ik tegenwoordig links van haar zitten.
Dat noemt ze dan Naast.
Jongen al noem je het bosbessenyoghurt, ik ga gewoon Voor je zitten. Of Voor je liggen. Of Schuin Naast. Maar Naast.
Jemig.

Toen gingen de nieuwe juffen iedereen een hand geven, terwijl ik dus Naast moest blijven.
Nou ik bleef helemaal nergens, ik ging eens lekker opspringen tegen de juf.

De baas was ondertussen in een razend tempo door haar brokjes aan het gaan om mij een beetje in het gareel te houden.
Boeien!

Toen.
Kregen ze allemaal een handdoek van de juf. Die moesten ze op de grond leggen en daar moest ik dan op gaan liggen. Dat heette Plaats.
Jongen!
Weet je hoeveel leukere dingen je met een handdoek kan doen dan er een beetje suf op te gaan liggen?
Mag ik eindelijk eens bij een handdoek, mag ik hem dus niet in mijn bek nemen. Nee en dan die commando's. Eigenlijk is Plaats dus Hier, Zit en Af.
Maar dat heet dan opeens Plaats.
Ik werd een beetje duizelig in mijn hoofd zeg maar.

Toen.
Kom aan de lijn en Hier los.
Nou, ik had het al gezien bij mijn klasgenoten.
Iedereen dacht, zak er lekker in met je Hier. We gaan eens ff dat grasveldje onderzoeken.
Ik was als laatste en ik had ook wel zin in een geintje.
Dus dan riep ze me, deed ik net of ik kwam en ging ik daarna keihard naar Layla rennen.
Of naar Zatou. Of naar dondert niet wie.
De juf liep mij dan een beetje in de richting van de baas te duwen maar ik heb toch zeker een minuut of 5 de lachers op mijn hand gehad.

Toen.
Sta.
Dat ik dus uit Zit, ACHTERUIT ga staan.
Nou ja.
Dat is handig voor bij een show geloof ik.
De baas besloot ter plekke nooit met mij naar een show te gaan.

Ja en toen waren we er NOG niet he!
Toen gingen we Volg oefenen.
Volg! Man, de baas is al blij als ik zonder trekken meeloop.
Nou dit ging echt niet meer hoor.
Ietwat vertwijfeld reed ze om 9 uur naar huis.
Ik ben bang dat ik van de week barst van de koppijn.

4 opmerkingen:

  1. Hilarisch!!!!! Gevalletje therapie misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doerak zegt;

    En na verloop van tijd die meewarige blikken van de juf....Je schept het er zo af.... "wordt nooit wat met zo'n Saarloos".
    Maar ik ben wel het lievelingetje van de juf. We begonnen met 8 in ons groepje en nu zijn we nog maar met z'n drieen:
    Alleen mijn maatje Guus mag natuurlijk nooit weg: die is zelfs van de zaterdag naar de maandag zodat zijn baas en mijn baas de andere cursisten beter kunnen voorzien van (ongevraagd) advies.
    En van de drie ben ik met heeeeeeeeel grote afstand het meest ontrainbare geval....
    Gisteren besloot ik dan ook maar eens om na 5 minuten gewoon spontaan uit mezelf ongevraagd te gaan liggen. En dat ook vol te houden. En na 10 minuten weer. Enz enz enz.
    Ze moeten vooral niet gaan denken dat het me ook maar een halve pepernoot interesseert.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (ongevraagd) advies was de juf bij ons niet blij mee. Toen iedereen moest lachen en dingen ging roepen als "heeft ie zijn bril niet op" (of bij Layla die half mechelse, half Duitse herder is: probeer het eens am Deutsch) werd de juf vreemd genoeg een tikkie geirriteerd. Ik ben wel heel benieuwd om je zondag te zien Doerak want volgens mij kan jij me nog heel goeie tips geven over hoe we in het algemeen iets het best kunnen saboteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig!!!! Ik kom niet meer bij, Thorgal, mijn staart schiet bekant in de krul van het lachen! Tja, wij Saarloosjes zijn nou eenmaal de nachtmerrie van elke hondentrainer, die zichzelf tè serieus neemt en niet tegen een geintje en een gebbetje kan :-)
    Zet 'm op jongen!

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen