vrijdag 2 maart 2012

De blijde wei

Omdat ik hier in de stad maar weinig cavia's, konijnen, varkens en dat soort ongein tegenkom, had ze vandaag bedacht dat we maar eens naar de kinderboerderij moesten.
Met het feest van het tuincentrum in gedachten (bij de puppycursus zijn er ondertussen al TWEE juffen naar haar toegekomen die meewarig zeiden; ach ja, we hebben dat gehoord van dat tuincentrum met hem) was het de bedoeling dat ik eerst ff flink los ging op het zogenaamde Ommoordse veld.

Ik ben die heuvel daar een beetje opgehold maar dat was het eigenlijk wel.
Totdat ik dus deze paarden zag (ze staan een beetje verdekt opgesteld bij dat hokkie).
Zo.
Ik schrok eerlijk gezegd best wel.
Zij liep gewoon door met die kleine maar ik ben eerst gaan proberen of ik ze met blaffen weg kon krijgen en toen dat niet echt lukte met een HEEEEEELE grote boog erom heen gerend.

Helaas moest ik daarna aan de lijn want kennelijk waren we op De blijde wei.
Tuurlijk.
Die kleine ging eerst brokken scoren en die gaf ze dan aan iedereen behalve aan mij. Lekker dit!
Shit man, ik zag toch echt een levensgrote, wat zeg ik DRIE levensgrote en heel kleurige ehhh, soort kraaien of zo. Maar dan dus LEVENSgroot.
Zie je ze? Meer naar links.
Dat bedoel ik:
Nou ja, ik zat dus bij voorbaat al aan een lijntje van 10 centimeter dus ff die varkens van dichtbij bekijken zat er helemaal niet in.
Ik had wel trek in een lamsrackje maar volgens mij had die ene witte het door. Hij bleef maar kijken.
Of was dat omdat ik onwijs aan de riem trok en probeerde om alle keutels van de grond op te eten?
Toen wilde die klein ff de speeltuin in maar dat wilde ik ook wel!
Mocht gewoon niet!
Ze was wel streng vanochtend hoor, jemig.
Nou ja, die koeien konden me daarna ook niet echt meer boeien en eerlijk gezegd vond ik het tijd worden om naar mijn eigen stal terug te gaan.Doe mij maar lekker een langsrazende trein. Je kan de hond wel uit de stad halen, maar de stad niet uit de hond.

2 opmerkingen:

  1. Goh. Mocht je niet eens aan de varkens snuffelen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat me toch niet vertellen dat mijn broer dat wel mag he, want ik pak gelijk mijn biezen.

    BeantwoordenVerwijderen