dinsdag 6 maart 2012

Schrikken

Geen vuiltje aan de lucht vanochtend.Dus wij lekker wandelen in het Lage Bergsche Bos.Bij het hondenstrandje waren 2 labradors aan het spelen in het water.
Hun baas gooide een stok en die gingen zij dan halen. Vooral die blonde was heeeeel goed, maar die zwarte probeerde het ook en als ze dan alletwee op de kant kwamen ging ik gewoon ff keihard met ze meerennen en proberen die stok te pakken te krijgen.

Of ik nou te fanatiek was, of dat die blonde met zijn verkeerde poot uit de bench gestapt was, op een gegeven moment springt hij bovenop me!
Serieus!
Ik KEIhard gillen en KEIhard janken als een echte wolf.

Dat werkte wel moet ik zeggen want hij ging snel van me af maar mensen, ik kon de uit-knop gewoon niet vinden: ik BLEEF maar janken en gillen.
De baas zat op haar hurken bij me en die andere mevrouw en haar kinderen gingen gauw die labs aanlijnen.
Na een minuutje kwam ik een beetje tot mezelf.
De baas had me toen al overal bevoeld en zag nergens bloed, wel HEUL VEUL modder.
Ik hinkte wel raar met mijn poot en ze wilde me even schoon maken bij het meertje om te kijken of daar soms iets aanzat.

Zal je net zien dat er op dat moment een hondenuitlaatservice dat strandje opkomt. Die man daarvan was al op mijn gegil afgekomen en zei dat als ik een snoepje wilde het waarschijnlijk wel meeviel.
Nou gast, bedankt want daar ging mijn act.
De baas begon ook al; dat het erger klonk dan het was enzo, maar gelukkig was die andere mevrouw nog steeds wel heel erg geschrokken.
Waarop die man doodleuk zegt; maak het niet erger dan het is want dan gaat hij voortaan altijd zo reageren.

HALLO!!
Serieus mensen, ik was me echt de tandjes geschrokken.
Ik probeerde nog ff of dat ik wat extra brokjes kon scoren als ik een beetje zielig hinkend ging lopen maar daar trapte ze niet echt in.
Nou ja.
Gelukkig waren we vlak bij de auto dus toen ben ik maar heel braaf gaan liggen.
Nee maar dan denk je dus dat de horror over is mensen.
Kom je thuis, tilt ze je de trap op (ik nog een beetje piepen als ze mijn poot aanraakte, ik was echt in mijn rol moet ik zeggen) en gaan we één of ander duister hokkie in.

Zij kleedt zich uit!
Ik denk, wat gaan we nou krijgen?!
Word ik achter die glazen plaat getrokken en zeik- maar dan ook zeiknat gemaakt met één of andere weirde slang.
Holy cow.
Het was me wel het ochtendje.
Godzijdank kreeg ik daarna te eten en kon ik mijn bench in om ff bij te komen.Mozes kriebel man. Had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar misschien moet ik zo nu en dan toch een tikkie inbinden.

2 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een toestand! Ik hoop dat het inderdaad zijn ego is geweest, en niet een blesssure aan de poot. Wel heel apart hoor, die volwassen hond die zo hard optreedt tegen een pup... Laat je snel weten hoe het met het mannetje gaat? Met zijn poot, maar ook in zijn gedrag naar andere honden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het was een wat overdreven correctie waar ik de rest van de dag een beetje last van heb gehad, maar ik loop weer als vanouds :)

    BeantwoordenVerwijderen