maandag 18 februari 2013

Goedemiddag!!

Nadat ze hier het hele weekend, dag en nacht de schuifpui open hadden staan/de buitenlucht aan het opwarmen waren geweest omdat ik ongeveer 3 keer per half uur naar buiten wilde rennen om
a. te kotsen
b. te kakken
c. dacht dat ik wilde kotsen of kakken maar bij nader inzien maar weer naar binnen sjokte,
had de baas vanochtend om 9 uur sharp de da gebeld.
Daar konden we vanmiddag om half 2 terecht.

Was nog best een gedoe om mij in de auto te krijgen.
Ten eerste stond die een kilometer of 5 weg (ga je krijgen in een grote stad waar je wel dik betaalt voor een parkeervergunning maar een gegarandeerde plaats ergens in de buurt van je huis ho maar) en sjok ik tegenwoordig als een oude man over straat en ten tweede was ik ECHT, wolla jongen, ik zweer je, TE verzwakt om zelf in de auto te springen.
Bovendien kon ze voertjes gebruiken om me te lokken wat ze wilde, maar daar had ik dus echt ff geen trek in.

Om een lang verhaal niet al te lang te maken; wij komen aan bij de da. Ik wil niet naar binnen.
Kweet niet.
Ze moest me over die drempel dragen.

Binnen gekomen ging ik als een dweil in de weg liggen en toen de da na een paar minuten aan kwam met haar 2 yorkshire terriers ging dat ongeveer zo:
Leuk is ie he!
Weet je hoe ie heet? Beer! Serieus jongen.

Affijn, na dit gesnuffel was ik weer zo moe dat ik zelfs niet meer naar de behandelkamer kon lopen dus toen kwam de da maar bij mij op de grond zitten in de wachtkamer.
O zegt ze.
Daarom vond Beer je zo lief; je stinkt uit je mond.

Nou.
Lekker dan.

Was wel waar trouwens. Bovendien rammelden mijn darmen nog steeds EN is mijn voorhuid weer ontstoken dus ik geef toe dat ik niet zo'n toffe uitstraling had vanmiddag.

Met veel pijn en moeite wij die spreekkamer in.
Krijg ik een spuit en probeerde ze me nog tot 1 of ander koffiemelk achtig goedje te verleiden.
No way José.
Had niet gedacht dit ik dit OOIT zou zeggen, maar ik heb dus echt geen zin in eten.

Je bent toch wel verzekerd hè? vroeg de da.
Ehhh.
Jaha. zei de baas.
Nou dan is hier de rekening.
Goedemiddag!

Ja lieve mensen, je schrikt je dood maar dan heb je ook wat.
Na een uurtje was die spuit dusdanig ingewerkt dat ik met wat soebatten van de baas een beetje van die paté op heb (daar schijnt ze weer andere medicijnen in verstopt te hebben hoorde ik iemand fluisteren) en over een paar uur gaat ze het weer proberen met een klein hapje.
We hebben goede hoop.

Mag ook wel ja.

5 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een ellende. Jij aan de schijterij, je baas een hernia en als je niet oppast straks het gezin naar de voedselbank! Wordt maar gauw beter, manneke. Dan komt Doerak snel bij je langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jongen toch, dat is wel heel heftig allemaal. Heel veel sterkte voor jullie allen!
    Wat een belachelijk hoge rekening!! Zijn alle dierenartsen tegenwoordig zo duur?! Je moet ook wel voor iedere scheet betalen zeg! Valt nog mee dat je niet hoefde te betalen voor het snuffelen aan die Beer! :-)

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, kerel toch, wat een ellende. Je hebt het echt goed te pakken. Je klinkt nog veeeel zieker dan Luna is geweest! Ik hoop maar dat die dure dierenarts rekening effect gaat hebben, en snel ook! Van harte beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat een berg medicatie.Heb ik nog nooit meegemaakt.en dan zoveel geld.
    Een SWH is trouwens altijd heel erg zielig hoor als hij ziek is.Hoewel kotsen en diarree dan ben je snel als een vaatdoek,weetik uit ervaringvan begin deze winter Reuen hebben volgens mij altijd vieze piemels,zolang er geen groen uitkomt is er niks aan de hand.Na castratie is het trouwens meestal over.
    Maar gelukkig schrijven hier de DA's niet snel zoveel dure medicijnen voor,anders zou het snel uit zijn met honden houden.

    Maar heeft hij ook weer jeuk ? Hier zitten ze sinds vorige week weer te krebben en begint het bij Rana weer rood te worden.Spuit hem al paar keer per dag in met Aleo Vera spul.Dat helpt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, nou je het zegt, die jeuk is weg. Is me eigenlijk niet eens opgevallen maar dat heeft hij dan weer niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen