zaterdag 9 februari 2013

Workshop Hersenwerk

Say what?!

Hersen-werk.
Dat je als hond dus rustig wordt door je hersens te gebruiken.

Ja, dat was het Unique Selling Point voor de baas.
Wat het voor mij was?

Duh! Dat je dus kilo's en kilo's snoepjes MOET opeten.
Serieus!!
Ik zeg win-win.

Wij naar Zoetermeer.
De baas met een paar paracetamollen achter d'r kiezen want die had het de hele dag al koud en last van rugpijn en hoewel het grootste gedeelte van de workshop binnen was, werd dat er helaas niet beter op.
Niet dat dat mij echt kon boeien natuurlijk.
Wat mij wel direct kon boeien waren de hersenwerk-lapjes die ze bij binnenkomst kreeg.

Gast!
De juf had uitgelegd dat kinderen leren puzzelen met zo'n blokkenpuzzel met driehoeken en rondjes en vierkanten en dat je geen gefrustreerde hond wilde, die zijn vierkantje in het rondje probeerde te persen. Dit alles geheel figuratief gesproken natuurlijk.
Dus.
Ze moesten vooral bij de basis beginnen.

Gewoon OP het doekje een snoepje leggen.
Kijk.
DAT was toen ik doorhad, dat dit alles in zich had om een fabeltastische middag te worden.
Serieus man.
Het werd echt in babystapjes opgebouwd.
Ik vond het HELEMAAL leuk.

Na de doekjes werden er grotere spellen opgebouwd, zowel binnen als buiten en had de baas ook iemand zo gek gevonden om foto's van ons MIJ te maken.
Ja die lab ging ook lekker naast zijn kleedje liggen dus ik dacht, ha, dat kan ik ook.
Kijk. Hier stopt ze dus wat snoepjes in zo'n band en die moet ik er dan uit halen.

Ja.
Ze had ze ook DIREKT aan mij kunnen geven, maar ach joh, zij had er plezier in en wie ben ik dan om dat te vergallen?
Nou hier idem bij een zooi doeken/fleeces/spijkerbroeken.
Ik speurde me helemaal wezenloos.

Jaha.
Tot we dus naar die ballenbak gingen.
Nou had ik ondertussen bij een ander spel buiten al kennisgemaakt met die ballen en begrepen dat er weinig kwaad in school, maar binnen gooit ze dus hoppa!, een hele hand met snoepjes in die bak.
Ik heb nog heeeel even getwijfeld.
Maar toen ging de baas er gezellig op haar hurken bij zitten en ik dacht; shit man, een HELE hand vol snoepjes! BIJNA te mooi om waar te zijn.
Dus toen kreeg je dit:
Gast, als ik 2 word, geef ik dus serieus een feest bij de McD!
Kicken dit man!
Ja, dit is wel het laatste moment van oplettendheid als ik eerlijk ben, want zowel de wandeling s'ochtends met de grote baas, het gebrek aan slaap daarna en het werken hier bij de workshop, eiste zijn tol.

Shit.
Had de baas toch haar zin gekregen.

1 opmerking:

  1. Wauw, geweldig joh! Het lijkt wel een indoor speeltuin voor hondjes. En dan al die snoepjes. Pas maar op dat je niet te dik wordt. Maar je hebt de baas leuk beziggehouden vandaag, dat zie ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen