donderdag 4 oktober 2012

Dierendag

Jongen ik heb goed nieuws en beter nieuws.
Waar zal ik mee beginnen?
Goede nieuws? Ok.

Nou, om te beginnen heb ik dus vanochtend ene Aro ongelooflijk lopen dollen.
Aro is een Tsjech van 2 jaar en de zoon van Paco (van Ruud de Bruin, een bekende naam bij de Saarlozen). Diezelfde Aro had de 1e prijs gewonnen op de Paasshow waar Ellen dit jaar met Bantu was!
Jongen, nog ff en ik ken dus gewoon zowel de SWH als de TWH populatie in Nederland.
Maar wij komen dus aanlopen, ik storm zoals gebruikelijk de hoek om; STOP wolfhond op 12 uur.
Die Tsjech maakt zich groot, staart strak omhoog, ik doe ff een stapje opzij, kijk eens naar een interessante graspol, maar toen hield ik het niet meer en ging ik beklikkend op hem af.
Hij wou eerst nog een beetje interessant lopen doen en probeerde mij te dissen maar daar trapte ik dus mooi niet in.
Ik beet hem in zijn staart, ik hapte in zijn wang en hoppa, op de grond met die Aro :)
Dat ging dus zeker een half uur zo door, in het water, op het gras, door de struiken.
En de baas maar kleppen he!
Over dekreuen en heupen.
Over politiepaarden en schapen.
Over slopen en spelen.
BOEIEHHH!

Affijn, wij lopen verder, zie ik dus een paar witte kontjes.
Vette tip: witte kontjes = konijn.
Konijn = lache
Ja voor mij dan he! Ik speer er achteraan maar die schijterd was al in zijn holletje geschoten.
Volgende keer beter.
Trouwens over holen gesproken, ik ben gisteravond voor het eerst achter een haas aangegaan.
Heilige poep man. Die kunnen rennen!
Nou, ik dus ook.
Ik heb er serieus de versnelling in gegooid gister en het scheelde niks. Ja tot ie dus ergens een hol inschoot.

Nou, om een lang verhaal niet al te lang te maken, we komen thuis: Lunch time!
Zij doet echt een schamel beetje brokken in mijn bak, maaaaar, vanuit mijn ooghoek zie ik (en dan merk je toch echt dat ze blond is en vergeet dat ik een NEUS heb) dat ze een enorm maar dan ook echt ENORM bot uit de ijskast haalt en in de magnetron zet.
Ja mensen, ik weet niet hoe dat bij jullie thuis gaat, maar hier hebben ze dus diverse daar-kan-Thorgal-niet-bij plaatsjes.
De oven.
Het kastje boven de aanrecht.
En dus ook; de magnetron.

Nou hier komt dus het BETERE nieuws:
Sinds vandaag kan ze die magnetron van haar lijstje schrappen.
Zij gaat ff naar boven want er lag er 1 ziek op bed, hoort KDENG KBOEM en VAN JE RATSEFLAS.
Rent naar beneden.
Te laat! Ik was er al de tuin mee in.
Ja wasse beetje dom van de baas.
Maar zeg nou zelf, had ik dat bakje keurig neergezet of had ik het keurig neergezet!
Dat komt namelijk omdat ze tegenwoordig allemaal hersenwerk spelletjes met me doet waardoor ik nog beter ben geworden in iets met mijn tanden pakken zonder het -direct- kapot te maken.
Daarover een andere keer meer mensen. Ik ga ff uitbuiken.
Toedels!

4 opmerkingen:

  1. Dat is toch wel een hele mooie eerste dierendag. Hopen dat je eerste verjaardag op zijn minst net zo leuk en lekker word.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha zo zie je maar weer... niets is veilig voor een Saarloos!
    Maar een verwennerij was het vast en zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héé, jongen, goed bezig!!:-). Tja, wat de blondheid van de Saarloos baasjes betreft: hondenbaasjes (zeker ook Saarloosbaasjes) zijn per definitie blond. Meestal hebben ze niet half in de gaten wat wij kùnnen doen, maar nalaten omdat we het anders zo sneu voor hen vinden. Je moet het zo zien; omdat wij iedere keer weer iets doen, wat de baasjes niet verwachten van ons of denken dat we dat niet kunnen (tssss...), laten wij weer merken hoe blond ze zijn, waarop zìj weer op zoek gaan naar een truc om òns weer te slim af te zijn. Nou, dat werkt dan even (hebben ze tenminste het gevoel iets minder blond te zijn), maar dan hebben wìj weer iets dààrop bedacht. Snap je? En zo houden we elkaar scherp en worden we - Saarloos en baasje - steeds slimmer. Mooi geregeld toch?
    Was trouwens een mooie kluif, zo te zien.

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahaha heerlijk! Nou vertel je geheim maar niet aan Mika want hier is de magnetron nog wel veilig. Zit gelukkig ook nog iets hoger opgeborgen!!
    Van Mika en Lilo alleen maar respect!!

    BeantwoordenVerwijderen