woensdag 24 oktober 2012

Hersenwerk

Via een pagina op bekboek over hersenwerk, is de baas een tijdje geleden begonnen met allerlei zoekspelletjes eigenlijk.
Snoepjes verstopt in krantenproppen, snoepjes verstopt in een oude spijkerbroek waar ze een flos van gemaakt had.
Snoepjes verstopt in een cupcake blik onder....tja.
En de bedoeling is dus dat ik met mijn neus opspoor waar wat zit en niet, zoals gebruikelijk, met 1 poot dat hele blik omver knal.
HERSEN werk he!
Hersenwerk.
Dat bereikt men door dus simpel en eenvoudig (en met 1snel succesje) e.e.a. aan te leren.

Schijnt.
Jaha, ik doe het best wel goed!
Op zich wil ik er dan soms ook nog wel eens met zo'n badeendje vandoor gaan, dus de baas gaat er wat meer op letten dat ze saaie vulling gebruikt.
Herfstbladeren in een bak donderen en dan naar snoepjes laten zoeken, stond laatst op de site.
Geloof dat ik dat dus binnenkort voor mijn kiezen krijg.

Jongen, zal mij aan mijn kontje roesten waar ik in of onder moet snuffelen.

Nou dacht ze, probeer dan deze maar eens.
Djiezus.
Wat is dit voor martelwerktuig?
Nou, zoals ie nu staat is het de eenvoudige versie.
Als ze die groene pinnen erin gaat steken, moet ik dus eerst snappen dat ik die pin moet verwijderen voor ik het schuifje open krijg.
Nee.
Inderdaad.
Zo ver zijn we nog niet.
Maar he!
1 keer zien waar ze iets lekkers in stopt en ik haal het er dus in no time uit.

Ze begint langzamerhand te twijfelen of het wel bijdehand was om mij NOG slimmer te maken en mij NOG beter te leren hoe ik ergens snoepjes uit haal, maar Gast.
Dan had ze zelf maar ff wat hersenwerk moeten doen.

4 opmerkingen:

  1. Wauw, een IQ van 150 volgens mij! wat een slimme wolf ben jij zeg!!! en dan vinden ze het gek dat je de magnetron zelf kan open doen..... duh....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja..... het is inderdaad niet zo slim van onze baasjes om ons slimmer maken dan dat we al zijn..... Maar ook bij baasjes geldt; je moet nóóit slapende honden wakker maken, dus laat ze maar lekker die spelletjes met je doen Thorgal, heb je later alleen maar profijt van :-)

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thorgal, door naar de hondenschool voor hoogbegaafde honden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha hoogbegaafde honden :-) We hebben voor Shadow ook ooit zo'n ding aangeschaft, maar hij had de koekjes er altijd binnen een paar tellen uit, dus dat werkte niet. Hij schoof ze gewoon een voor een open. Wat ik wel vaak doe is gewoon ouderwets verstoppertje: ik neem een handvol van die mini-kluifjes, laat de honden even in de hal (weten ze al precies), en dan verstop ik ze in de kamer. Mogen ze daarna binnen komen om te zoeken. Vinden ze prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen