zondag 21 oktober 2012

Klinkt als...

School, maar dan gewoon in het wild.
HUH??
Ja omdat ik dus vanwege mijn wrat niet naar school mag, traint ze nu opeens VEUL meer met me in het wild.
Vanochtend bijvoorbeeld.
Lopen we bijna 2 uur door de Broekpolder, moet ik opeens 4 seconden KIJK en 30 seconden ZIT doen.
Dat ging op zich redelijk maar toen werd ze gelijk overmoedig en wilde ze 30 seconden BLIJF doen op 5 meter afstand.
Ik vond het na 17 seconden wel mooi en ging ZITten.
Daar moeten we nog even een stapje in terug zei de baas.

O en nee deze dan:
Het Kruis.
???
Zij zegt KIJK en dan gaat ze met haar ene hand opzij en mag ik dus niet naar die hand kijken (laat staan springen!!!!) maar moet ik naar haar gezicht kijken.
Zodra ik dat doe en niet naar die hand krijg ik een snoepje. Nou dat snapte ik links heel snel maar toen begon ze met rechts.
Gast en ze eindigt dus met 2 armen gestrekt (= Het Kruis) en dan moet ik haar dus nog steeds aankijken en niet op die handen letten.
Nou.
De meningen over de geslaagheid van deze oefening zijn enigzins verdeeld.

Waar de meningen geheel niet verdeeld over zijn; toen we thuis waren heb ik het inlegzooltje van de grote baas uit zijn laars gejat en per ongeluk een beetje heel erg kapot gekauwd in een stil momentje.
Zij waren alletwee van mening dat als ik zo doorga, ik voor 25 euri op Marktplaats eindig.

Nooit dreigen als je het niet waar kan maken zeg ik dan.

3 opmerkingen:

  1. Zo! Dat baasje van jou is wel een doorzettertje, zeg! Petje af, hoor! Jij moet niet teveel zeuren, jongen. Count your blessings, zou ik zeggen; ze gaat iedere dag uren met je op pad en daarvoor moet je gewoon even haar het plezier doen om die trucjes uit te voeren, die jij al lang snapt. En dingen even 'een beetje erg' kapot maken moet serieus afgelopen zijn! zoals die papier scheurpartij van een tijdje geleden; niet slim, jongen. Tip: wel iets pakken van de baasjes, meenemen naar een plek waar ze je goed kunnen zien, er naast gaan liggen, liefst met je kop er op, wachten tot ze het ziet, dan; oortjes in de nek, grote ronde oogjes maken, lief kwispelen en af laten pakken. Werkt altijd; zij vinden je toch wel heel lief en jij krijgt de aandacht. :-) Concentreer je nou maar op eten, bank, gezellige lange wandelingen en knuffelen; dat levert je het meeste op.

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk hoor, die kijk oefening! Tante heeft een uurtje genomen om alle avonturen van de afgelopen maand te lezen. Je moak woat mee, zo door de beugel genomen...... En minimaal zo stout als Doerak, die pakt ook van alles. Alhoewel ik wel merk dat het zich steeds meer richt op spulletjes die er niet horen te liggen.
    Maak ze niet te gek, die bazen van je.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doerak zegt:

    €25 op Marktplaats!!!
    Die tweevoeters van mij hebben het vaak over €100 toe, plus voer en dan komen ze me ook nog brengen.....
    Ik denk dat mijn grote baas nu wel door heeft dat ik even het snoer van zijn laptop oplader heb 'ge-upgrade'...
    Hij zal wel vloeken want zit de hele dag bij klanten :) !!

    BeantwoordenVerwijderen