dinsdag 9 oktober 2012

School

Ondertussen zijn we dus al weer een paar weken met de basiscursus bezig mensen.
Nou ja basis. Ik vind het persoonlijk best vergevorderd.
Tenminste.
Kijk, bij het volgen gebruikt ze een snoepje op 20 cm van mijn neus dus ik volg als een dolle.
Maar bij het zitten moet ik tegenwoordig links Naast haar zitten en dan ook nog zo'n beetje met mijn kont tegen haar been.
Persoonlijk vind ik dat Naast gewoon Naast betekent en zit ik meer in een 45 graden hoek Naast de baas. Kan ik haar tenminste goed aankijken. Gezellig.

Ik heb het niet tegen iedereen verteld maar vorige week was dus best wel een beetje rampzalig op de training.
Halverwege het Niet trekken aan de riem, begon ik dus aan een nieuwe oefening; Wel Bijten in de riem.

Dat scheen niet de bedoeling te zijn.

Toen begon ik aan Wel Bijten in de jaszoom.
Toen aan Wel Bijten in de handen.

Ja en toen liep het gierend uit de klauwen.

De baas nam mij apart en er kwamen DRIE juffen bij.

Ik zei nog geintje mensen, geintje, maar ik kreeg me daar een partij strafkamp.

Gingen ze expres met plastic zakjes knisperen.
Mocht ik dus geeneens tegen ze opspringen of in die zakjes happen.
RENG. De baas trok me gelijk als een debiel naar beneden.
Op het laatst viel zelfs het S-ketting woord.

Deze week heb ik me dus ongelooflijk ingehouden en ben ik -echt per ongeluk wolla jongen- maar 1 keer in de kont van een klein baasje blijven hangen met mijn tandje.

Wij gisteren weer naar school.
De baas had de grote baas meegenomen voor moral support en het begon al goed.
Met zijn 5-en werden we vastgebonden aan het hek, waarbij de juf subtiel zei; vooral genoeg ruimte tussen Thorgal en de andere honden en toen ging de baas gewoon met een ander hondje meelopen!
Trouwens, al die bazen van die vastgebonden honden gingen met een ander koppel meelopen.
Zo, wij blaffen en rukken en piepen!
Nou na 5 minuten gingen ze weer in een kringetje staan en vertellen over wat ze bij die ander opgevallen was.

Ik was ondertussen gewoon netjes op mijn gat gaan zitten want ik zag dat ze weer redelijk in de buurt was, maar toen ze ging praten hield ik het niet meer.
Ja en je weet het, als Mozes niet naar de berg komt, komt de berg maar naar Mozes.
Dus.
Ik ruk me gewoon uit mijn halsband en ren vrolijk op de baas af. YIPPIE!
De baas kijkt verrast op, maar de juf zei gelijk dat ze dit niet mocht belonen en mij weer aan het hek moest binden.
Duh.
Als me dit 1 keer lukt, lukt het ook wel een 2e keer.
Dus zij maakt me vast, ik ruk me los.
En toen dacht ik, weet je wat, ik ga ook ff mijn vrienden gedag zeggen.
Zo en ik heb een hoop vrienden!
Layla natuurlijk. Maar ook Tommie, Indra, Jack, Shadow....
Maar ja.
De baas had HELE lekkere brokjes bij zich, dus uiteindelijk ben ik TOCH maar weer in die halsband gelopen.

Affijn, wij doen VOLG en ZIT en toen moesten we BLIJF oefenen. Thuis hadden we het 20/25 seconden moeten oefenen op een riem-lengte afstand en dat moesten we nu laten zien.
Makkie jongen.
Maar...
Wat de baas dus niet wist; ik had op het andere veld een kat gezien.
Dus iedere keer als ze voor me stond, keek ik om haar benen heen en zij dacht godsamme, wat heeft dat beest?
Ja je voelt hem aankomen.
Zij zegt Blijf.
Ik denk; GAAN.
Ik speer naar die kat toe, de grote baas blokkeert mijn weg maar daar slalom ik behendig om heen, ik gooi er nog ff een versnelling in, de juf roept; Hond Los!, maar toen liep ik dus in de val van een andere baas die doodleuk mijn riem pakte.
Scheelde niks jongen!

De rest van de les smeekte de baas me om een beetje normaal te doen en omdat ze daarbij overvloedig gebruikte maakte van die lekkere brokjes, was ik ook de lulligste niet.
School jongen is helemaal mijn ding!

7 opmerkingen:

  1. o en trouwens; ik heb eerst nog ff die Ernie zijn inhoud eruit gehaald. Altijd al een irritant figuur gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar! Alleen deed Riva dit soort dingen met puppycursus. Wanneer wij haar vastbinden ontsnapt ze niet uit haar halsband, maar ze doet het nog sneller, gewoon haar riem doorbijten en dan blij naar ons toe rennen. En vervolgens kunnen we weer naar de dierenwinkel voor een nieuwe riem, waarbij Riva al netjes gaat zitten, omdat ze daar altijd een koekje krijgt.

    Maar je bent lekker aan het puberen zo te lezen. Devi is ook flink bezig. De hondenbank gisteren maar naar het grofvuil gebracht, want ze had de hele binnenkant eruit getrokken. En dat terwijl wij gewoon beneden zaten. Dat had ze even heel zachtjes en stiekem gedaan.
    Maar evengoed zijn wij als baasje(s) nog steeds hartstikke blij met jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar de baas is nog steeds gek op me.
      logisch.

      overigens wist mijn grote vriendin Layla (mechelse herder) gisteravond opeens niet meer wat AF was.
      We hebben er allemaal last van geloof ik.

      Verwijderen
  3. Volgens mij ben jij ook wel een grote boef... Gelukkig ben je nog met snoepjes over te halen. Onze Okami werkt alleen voor snoepjes als hij daar zin in heeft en dan moeten het toch zeker wel knakworstjes zijn, Vrijheid gaat meestal wel voor snoepjes en andere hondjes al helemaal.

    Maar het klinkt allemaal heel bekend. Okami doet aan Freestyle (Doggydance) voor ons nog steeds een wonder dat hij na 10 weken een diploma had want over het algemeen is hij oost-indisch doof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doerak zegt:

    Komt mij allemaal NIET bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen