maandag 24 september 2012

Mistige maandag

Mozeskriebel man.
Het lijkt nu net of we voor dag en dauw al in Clingendael liepen maar dat viel best mee.
Toch wel kicke plaatjes.
De baas is ook bezig met sporen uitzetten.
Gister en van de week hebben we geoefend want dat moest van de hondenjuf.
Eerst maakt ze met haar voeten een goed begin (flink heen en weer stampen/slepen) in het gras en dan loopt ze shuffelend een meter of 10 naar voren.
Daar legt ze dan een snoepje en dan loopt ze heel voorzichtig om haar spoor heen naar mij toe, doet mij aan de lijn en brengt mij naar het begin van haar spoor.
Dan zegt ze Speur.
Ik dacht SPEUR??
Wat is DIT nu weer?

Zij wijzen, ik doe ff mijn kop omlaag, zij enthousiast roepen en verdomd mensen; I got it! Dus ik loop dat spoor af, vind ik gewoon een snoepje.
Ik vond hem helemaal leuk.

De grote baas heeft nu zijn jachtakte binnen en die dacht na dit verhaal dat ik misschien wel voor zweetwerk ingezet kon worden.
Gast, ik kan een spoortje van 10 meter volgen with a little help from my friends. Niet gelijk doorslaan hé!

Affijn, na het wandelen zijn we nog ff gaan lunze.
Zij en de grote baas dan.
Ik lag voor pampus.

2 opmerkingen:

  1. Je staat er mooi op Thorgal; een schim in het woud :-).
    Wat dat speuren betreft: je moet gewoon niet te snel laten merken dat je iets snapt. Dan denken de baasjes al gauw dat je een 'wonderhond' bent en moet je allerlei dingetjes en trucjes gaan doen om dat te bewijzen; errùg vermoeiend, zal ik je zeggen!

    groetjes, Amani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo zeg, je bent toch geen teckel????? Hier is Sam voor het speuren, Luna voor het waken, Chloe om ons nog van alles te leren en ik..... ik ben er om mee te kroelen!
    Groetjes van Sara!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen