zondag 2 september 2012

Luistert en huivert

De baas heeft besloten hier maar ff geen foto's bij te doen want het is niet zo smakelijk.
Om een lang verhaal kort te maken, naar aanleiding van die prik tegen de wormen vorige week, heb ik een abces/ontsteking gekregen dat/die vrijdagavond is opengegaan.
De bazen begrepen er niks van.
Hoe hadden ze dit kunnen missen?
Er kwam wat wondvocht uit maar gelukkig niks zo ernstigs dat je om 10 uur s'avonds nog ergens heen moest sjezen.
Dus zaterdag ochtend gezellig weer eens naar de dienstdoende weekend arts.
(de baas is blij dat ze verzekerd is jongen!)
Door de telefoon dacht ze eerst aan een hotspot, maar ik kan er (gelukkig) met mijn tong/hoofd niet bij en nadat ze me geschoren had (die eerste plaats op de clubmatch moet ik misschien maar uit mijn gedachten zetten), zag ze direct dat dat het dus niet was. Plek opengesneden en gespoeld met betadine, pijnstiller en onstekingsremmer in me gespoten en toen mochten we met antibiotica, pijnstiller en een spuitje weer naar huis.
Dat is dan € 162,= zei de arts vrolijk.

De baas moet me nu 2 keer per dag spoelen (met die spuit verschillende keren in de wondopening betadine spuiten) zodat er zoveel mogelijk viezigheid uit die ontsteking komt en maandag moeten we voor controle naar de gewone DA.
Ik vind het niet echt geweldig moet ik zeggen, maar de grote baas legt me op mijn zij in een soort judo houding en dan laat ik het maar toe.
Uiteraard biedt deze situatie diverse mogelijkheden voor maximale exploitatie dus ik verheug me ontzettend op alle heerlijke hapjes die ik na afloop krijg!

Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

  1. Oef dat klinkt niet goed. Hier is het ook al tobben met onze Shadow - ik denk dat we morgen ook een bezoekje aan de DA moeten brengen. Maar hopelijk komt het snel goed met Thorgal! Die heerlijke hapjes komen eraan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, heel veel sterkte Thorgal. En zeg dat ook maar tegen je baasje want voor haar is het waarschijnlijk ook niet echt pretje..

    Groetjes,

    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sneu, jongen, maar jij,als stoere hunk, laat je niet kisten, toch?
    Hopelijk is het wel snel over en gaat het niet doorzeuren. Want al dat gefrummel aan je lijf.....bah, heb ik ook zo'n hekel aan.

    groetjes van je nieuwste vlam (Amani)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hematoom op de plaats van de prik? Is dat de oorzaak? Komt wel vaker voor (vuil op de huid dat met de naald mee naar binnen gaat) maar het bedrag voor de behandeling is (zoals zo vaak) buitensporig hoog. Zo betaal je leuk mee aan de hypotheek van de DA. Sterkte Thorgal!

    BeantwoordenVerwijderen