woensdag 22 februari 2012

De dierenarts

Ik had vanochtend mijn laatste Parvo enting.
De baas had een paar dagen geleden nog gebeld met de da want ze had van Devi en Odin gehoord dat die allemaal al klaar waren. Waarom ik dan niet?
De da zei dat op de nascholing was gebleken dat Parvo misschien wel 6 keer geënt moest worden om volledig effectief te zijn en dat zij daarom in ieder geval extra wilde enten.
Nou ja, ik heb gelijk rabies in dezelfde spuit gekregen want ze willen geloof ik binnenkort een weekendje weg.

Omdat het opeens wel lente lijkt, moesten we vanochtend weer met die pausmobiel achter de fiets.
Niet hardop zeggen mensen; maar het was best geinig eigenlijk en ik kreeg weer allemaal brokjes in dat ding. Ssst!!

Affijn, de da was eerst nog haar kinderen naar school brengen maar er zaten al wel wat andere mensen in de wachtkamer.
Kon mij echt niet boeien eerlijk gezegd.

Maar toen ze binnenkwam!
Ik hou heel veel van de baas, maar eerlijk gezegd hou ik ook wel een beetje van de da.
En zij ook van mij hoor.
Zegt ze zelluf.
Ik ben zo mooi en zo lief en zo knap en zo gehoorzaam en zo lief en zo mooi en zo...


Trouwens, weten jullie wat ik weeg: 18 en een halve kilo, schoon aan de haak!
Ze vindt nog steeds dat ik aan de magere kant ben maar ze zei zelf dat ze haar eigen herder het eerste jaar ook niet op gewicht kreeg omdat hij zo hard groeide.

Vanmiddag komen die lui van Lotgering en de baas heeft ook wat extra lekkers besteld begreep ik.
Kom maar op met die mergpijpjes!

2 opmerkingen:

  1. Geniet maar lekker van je mergpijpjes :)
    En goed gedaan hoor bij de dierenarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ze zo hard groeien worden ze inderdaad niet gauw dik, zeker niet als ze genoeg beweging krijgen. Onze dierenarts zegt altijd dat hij ze liever aan de magere kant dan aan de dikke kant ziet.

    BeantwoordenVerwijderen