vrijdag 10 februari 2012

Ditjes en datjes

Nu ik hier ruim een maand ben zijn er een paar dingen die ik kwijt wil en met stip op nummer 1 staat:

Waarom mag ik niet op de bank?
De baas mag op de bank.
De kinderen mogen op de bank.
Zelfs die k katten mogen op de bank.
Pappa mag op de bank.
Mamma mag op de bank.
Dexter, Zayro, Wodka, Devi, Odin en volgens mij ook Rigg. Mogen allemaal op de bank.
MAAR IK NIET!

Daar word je toch schijtziek van?

En geloof me. Het is niet dat ik het niet geprobeerd heb. Ik ben godsamme vaker bezig op die bank te komen dan zij.
Het is gewoon niet eerlijk.

Waarom krijg ik als laatste mijn eten?
Moet ik dan, terwijl ik stik van de honger, al die etensluchten en dat gerammel van het kattenvoer over mijn kant laten gaan?
Trouwens, over eten gesproken, waarom moet ik eigenlijk in de bench als ZIJ eten? Hè? Hè?
Kan ik het helpen dat ik gewoon nieuwsgierig ben en graag wil weten wat er op tafel staat. En dat ik daarna eens lekker aan al die wiebelende voetjes onder tafel ga kluiven?
Of dat ik van de gelegenheid gebruik maak om op het kleed te piesen?
Of dat ik nou eindelijk eens zo'n kat probeer te scoren.
Wie wilde hier nou een vrije hond?

Waarom moet ik te pas en te onpas gaan zitten, af gaan of iets los laten?
Doe het lekker zelf.

O en last but not least.
Waarom moet iedereen zo lachen als ik lekker geslapen heb, wakker word en me eens goed uitrek, ff iets ga drinken en dan weer neerplof?
Kan ik het helpen dat ik über cute ben?
En misschien een ietsiepietsie lazy?

3 opmerkingen:

  1. Gewoon vol blijven houden hoor Thorgal. Een Saarloos hoort nou eenmaal op de bank ;) Riva en Devi hebben tegenwoordig hun eigen bank, zodat wij als baasjes ook nog ergens kunnen zitten!
    Wie weet doen Riva en Devi het morgen wel even stiekem voor hoe je het voor elkaar kan krijgen om op de bank te mogen liggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te snel opgeven, Thorgal! De aanhouder wint. Voor sommige Saarlozen werd het een strijd van jàren, maar uiteindelijk hebben ze gezegevierd! Of het baasje moet de bank de deur uitdoen....ja, daar kan ook een Saarloos niet tegenop :-(

    groetjes, Suzanne en Amani (zonder bank :-()

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Thorgal, het is bij mij thuis niet veel beter hoor.
    Ja, ok, ik mag op de bank ja, maar alleen als er een kleedje op ligt. En dan mag ik vervolgens niet eens aan dat kleedje kluiven!
    De schoenen van het baasje waar zo'n lekker geurtje aan hangt mag ik nooit eens meenemen in de bench, buiten mag ik geen konijnenkeutels eten en ze beginnen ook al hysterisch te doen als ik het ijs op stap.
    Je ziet, het is overal hetzelfde met die baasjes!

    groetjes van je broer Odin

    BeantwoordenVerwijderen